Alla inlägg den 22 juni 2013

Av minredning - 22 juni 2013 11:15


Veckan som varit har nästan varje kväll varit uppbokad med någon middag, besök eller annat viktigt som gjort att tiden för att bara vara hemma har varit typ 0. Men jag har trots det hunnit fynda lite diverse ting under veckan. Röda korset som ligger precis där jag jobbar försöker jag att besöka varje dag, det kommer ständigt nya saker och hänger man där ofta så ser man lätt vad som nyss kommit in. Min sambo har länge tjatat på mig att han ville ha en plastbox att sätta smöret/margarinet i inne i kylen. Och jag har inte hittat någon passande. Självklart har jag också dammsugit internet på potentiella alternativ, och förvisso hittat några som kunnat matcha kriterierna, i alla fall till vad den skulle användas till. Men det har stupat på: Att andra som köpt den innan bla har dissat med riktigt dåliga omdömen, att själv boxen inte kostat så mycket men då har frakten var onödigt hög, och samma sak gäller på Tradera, man får grejen för inga pengar alls men frakten för att få hit den gör det ovärt. Men Röda korset kunde än en gång lösa mitt problem. Hittade en äldre plastbox som var perfekt för ändamålet i superfint skick. Tyvärr blev det inget fotat innan jag satte smöret i den och glatt visade upp den för sambon och gjorde honom nöjd och glad. En ynka tjuga fick jag hosta upp för den prylen. 


Sedan innan hade jag även spanat in en ostkupa i plast på Tradera som var riktigt snygg i sin design, jag har ledsnat lite på att ha osten i sin plast och sedan i ytterligare en plastpåse i kylen. Så när jag i Onsdags mötte upp en vän på Emporia köpcentrum (som jag skrivit om tidigare) så var ju ett besök inne på Myrorna självklart. Och på en av hyllorna så uppenbarade sig faktiskt en exakt likadan ostkupa i plast som jag hittat på Tradera, den enda skillnaden var bottenfärgen. HÄR finns ostkupan på bild, dock har den jag köpte svart bottenfärg istället. 25:- kronor fick jag betala för det fina fyndet. 


Och sen får jag även tillfälle att återkomma till mjölkkorna i porslin som jag skrev om i det HÄR inlägget. När jag plockat åt mig ostkupan inne på Myrorna fick jag även syn på just den kossan som jag skrev om i det andra inlägget som var den dyrare av dom. Nu fanns här även ett billigt exemplar av den varianten precis framför ögonen på mig. Jag var tvungen att köpa den. 85:- fick jag betala för den, men ändå över 200 kronor billigare än om jag köpt den i butik. Och inte en skråma hade den. Den andra som jag köpte innan skänkte jag till min svärmor som inte hade någon, för två behöver jag faktiskt inte. 


  

 

Den här fina gröna vasen hade jag gått och sneglat ett tag på inne på Röda Korset, men efter att jag hade bläddrat i tidningen "HEM & ANTIK" där dom hade ett reportage om att inreda med grönt så var jag såld. Vasen blev min för 35:- och den blir bara snyggare och snyggare var gång jag tittar på den. 

 

Veckans sista fynd innan jag tog långledig helg blev dessa ursnygga bordstabletter från HIMLA. Hela 6 stycken (för ovanlighetens skull) fanns det på RK (Röda Korset) och alla i jättefint skick. 20:-/st fick jag betala för dessa godingar som säkert kommer att pryda bordet vid finare dukningar framöver. 


Jag kan väl summera den här veckan med att jag hittat flera finfina fynd. Och imorgon skall jag och min svägerska åka till ännu en fyndhimmel, hoppas att jag hinner ramlar över några fler guldkorn innan veckan är slut. 

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards