Alla inlägg den 30 juni 2013

Av minredning - 30 juni 2013 09:45

När man bor i hus så har man större möjligheter att kunna bjuda hem gäster och även erbjuda dem sovplats för natten utan att behöva förpassa dem till soffan med en knölig kudde och en liten filt,  eller en tunn luftmadrass på golvet, vilket ofta kan vara enda möjligheten om man bor i lägenhet. Jag själv kommer från ett litet samhälle uppe i Västerbotten, men har flyttat och bott på ett flertal ställen runt om i Sverige under årens lopp. Och nu har jag alltså jobbat mig ända ner till Skåne, vilket iofs är min sambos förtjänst. Men min släkt och många av mina vänner finns kvar i norrland, och sen alla vänner jag har kvar på de ställen där jag bott och verkat. Så vill någon komma och hälsa på mig så får de flesta åka ganska långt, och vad passar då bättre än att kunna erbjuda ett eget härligt gästrum att kunna bona in sig i under tiden man är här. Just nu håller jag på att ställa iordning ett nattduksbord med en härlig kavalkad av prylar som både kan vara användbara och härliga att titta på. Senaste tillskottet är en gammal väckarklocka som jag har budat hem på Tradera. Den funkar alldeles utmärkt och tickar sådär härligt som bara gamla klockor gör. 

 

 

 

Hästen på bilden i mitten är designad av konstnären Ulrica Hydman Vallien och är en av tre modeller som hon någon gång på 90-talet designade för företaget DUKA. Just nu har jag bara en, men jag har fått möjligheten att även få köpa de två andra modellerna som gjordes. Tyvärr vet jag ingenting om klockans historia. 



Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards