Direktlänk till inlägg 16 juli 2013

Mormorsmors pärlor

Av minredning - 16 juli 2013 15:15

Häromdagen hängde jag upp nya fina tidningar på glänsande galgar på väggen. Tidningarna har knappt hunnit svalna efter att ha producerats. Tidningar anno 2013. Och idag plockade jag fram mormorsmors gamla pärlor. Dryga tio stycken nummer av tidningen "Husmodern" från åren 1924-1930 och ett exemplar från 1946. Att hålla en nästan 90 år gammal tidning i handen som fortfarande går att bläddra och läsa i är rätt häftigt. Visst, alla tidningar bär spår av tiden som gått, både till färgen och hållbarheten. Men bara att dom fortfarande finns kvar och nu i mina ägor känns lite speciellt. Dessa tidningar tål ju självklart inte samma behandling som tidningarna på väggen. Men självklart skall dom stå framme och får vara en del av inredningen. Dom skall få vila i en större glaslåda. För dom är alldeles för fina för att gömmas i någon mörk garderob. Jag ska försöka förvara mormorsmors pärlor på bästa sätt. 

 




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av minredning - 6 augusti 2013 16:45

Jag avslutade min härliga semester med att ta med mig min svägerska och åka iväg till Antikmässan i Helsingborg. Och så mycket fint det fanns där att titta på, det glittrade till i mina ögon var än jag vände mig. Att stilstudera prislapparna på de ti...

Av minredning - 22 juli 2013 13:50

De senaste dagarna har det inte varit direkt så manande att sitta framför datorn. När den svenska sommaren uppenbarar sig i egen hög person släpper man automatiskt det man har i händerna och försöker njuta av varje minut utomhus som detta underbara v...

Av minredning - 15 juli 2013 10:45

Även om man kan göra otroligt vackert och fint inne och ägna timmar åt planering av inredning och ännu fler timmar till att få det som man vill ha det så finns det nog ingenting som slår naturen på fingrarna när det kommer till inredning. Naturens al...

Av minredning - 12 juli 2013 16:15

Nu har några av mina galgar från moltazdesign fått komma upp på väggen tillsammans med några av mina mest lästa tidningar just nu. Ett fiffigt sätt att ha sina tidningar tillgängliga och när man ledsnat eller det nya numret kommit är det lätt att bar...

Av minredning - 11 juli 2013 17:15

Igår hade jag bestämt mig för att jag skulle åka in till Malmö och göra några ärenden av det mera nyttiga slaget, som att få två väskor lagade hos skomakaren och söka rätt på en sån toppenbra borste som i ett svung tar bort framförallt djurhår från g...

Ovido - Quiz & Flashcards