Direktlänk till inlägg 16 juni 2013

Dyrt VS Billigt

Av minredning - 16 juni 2013 18:00


Jag dricker mitt kaffe svart, svart som natten skall det vara. Men det händer ju ibland

att man får besök av någon som vill ha en skvätt mjölk i sitt kaffe. Att slänga fram en

2-liters plastdunk med mjölk på bordet känns under en fikastund inte särskilt graciöst.

Därför har jag länge suktat efter en mjölkko av porslin att kunna sätta fram när väntat

som oväntat besök har dykt upp. Och under ett besök på Malmös nyaste köpcentrum

Emporia och i den danska butiken Illums Bolighus så fann jag en superfin mjölkko,

dock skulle jag vara tvungen att hosta upp drygt 300:- för den lilla kossan. Och nä,

så många är inte de besök där någon vill ha mjölk i kaffet att den skulle vara värd

dom pengarna. 


 

Bild lånad från google


Detta är en bild på en ko liknande den jag hittade i den danska butiken, priset var detsamma också.

Jag lämnade butiken utan att ha handlat så mycket som en enda pinal därinne för det ska ni veta att

det är lite av himlen för oss som gillar inredning. 

 

Några veckor senare var jag tillbaka på Emporia igen och upptäckte till mig glädje att det hade

öpnnat ett Myrorna där också. Det pirrar alltid lite extra när man kliver in i en Second Hand-butik

för man vet aldrig vad man kommer att hitta. Och vad skådar mitt öga efter att jag tagit några lätta

steg in i butiken, jo om inte en fin vit mjölkko i porslin. Jag var snabb att slita åt mig den likt

kombatanterna i Mästarnas Mästare under en nattduell. Jag tittade på den noga för att se att

den inte var skadad eller ful på något annat sätt. Och det fanns inte en enda fel på den.

Jag tittade på prislappen och log förnöjt för mig själv, hela 15:- skulle jag vara tvungen att

avvara för att kossan skulle bli min. 

 

    

 

En fin vit mjölkkossa i porslin precis som jag hade tänkt mig. Detta var verkligen ett fynd, det

är inte så ofta man har sån tur att man ramlar över en pryl som man vill ha och den är flera

hundra kronor billigare. Men nu bjuder jag gladeligen på kaffe med mjölk. 

 





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av minredning - 6 augusti 2013 16:45

Jag avslutade min härliga semester med att ta med mig min svägerska och åka iväg till Antikmässan i Helsingborg. Och så mycket fint det fanns där att titta på, det glittrade till i mina ögon var än jag vände mig. Att stilstudera prislapparna på de ti...

Av minredning - 22 juli 2013 13:50

De senaste dagarna har det inte varit direkt så manande att sitta framför datorn. När den svenska sommaren uppenbarar sig i egen hög person släpper man automatiskt det man har i händerna och försöker njuta av varje minut utomhus som detta underbara v...

Av minredning - 16 juli 2013 15:15


Häromdagen hängde jag upp nya fina tidningar på glänsande galgar på väggen. Tidningarna har knappt hunnit svalna efter att ha producerats. Tidningar anno 2013. Och idag plockade jag fram mormorsmors gamla pärlor. Dryga tio stycken nummer av tidningen...

Av minredning - 15 juli 2013 10:45

Även om man kan göra otroligt vackert och fint inne och ägna timmar åt planering av inredning och ännu fler timmar till att få det som man vill ha det så finns det nog ingenting som slår naturen på fingrarna när det kommer till inredning. Naturens al...

Av minredning - 12 juli 2013 16:15

Nu har några av mina galgar från moltazdesign fått komma upp på väggen tillsammans med några av mina mest lästa tidningar just nu. Ett fiffigt sätt att ha sina tidningar tillgängliga och när man ledsnat eller det nya numret kommit är det lätt att bar...

Ovido - Quiz & Flashcards