Direktlänk till inlägg 24 juni 2013

Mera av det målade.

Av minredning - 24 juni 2013 16:45

Samtidigt som jag målade det andra bordet som jag köpte på Blocket så passade jag även på att piffa upp en gammal urtråkig möbel som aldrig varit i mina ägor, det är sambons gamla från hans tid som ungkarl. Jag skulle kunna tänka mig att det varit ett gammalt nattduksbord en gång i tiden, i vart fall när det tillverkades. I ungkarlslyan, när jag flyttade in så stod det faktiskt inne på toaletten och tjänade som någon form av avlastningsplats/bord till toapapper, tidningar, och hudkräm bland annat. Det var tom så fult att jag inte ens fotade det innan jag satte renoveringen i verket. Men tänk fult, skitfult. Det här bordet behövde jag inte slipa innan, det räckte med att tvätta av det ordentligt innan jag började med att grunda det. Två varv med grundfärg och två varv med täckfärg. 

 Redan innan jag drog igång målandet hade jag bestämt mig för att bordet/skåpet skulle stå i vår hall. Hade hunnit irritera mig tillräckligt på att jag inte hade någonstans att lägga nycklar, plånbok och mobil på när jag kom innanför dörren. Och jag ville ha nya knoppar till skåpet också, en liten detalj som är väldigt lätt att ändra på, men som gör otroligt mycket. Jag ville ha svarta ganska stora enkla knoppar, och jag började att titta på nätet efter knoppar som kunde passa. Men jag hittade ingenting som föll mig i smaken, och då hade jag ändå bläddrat hemsida upp och hemsida ner, så när jag blundande var knoppar allt jag såg. Men så tillslut så hittade jag en knopp som tyckte kunde passa, och var hittade jag den om inte på IKEA. Man ska aldrig underskatta IKEA. 

 Men sen när jag väl kom till IKEA för att köpa knopparna så var dom alldeles för små, på bild såg de mycket större ut. Tur att jag inte beställde dem på nätet. Dock hade jag tur för det fanns en annan modell som var både större och tyngre som jag tog istället, och det är dessa som sitter på skåpet nu. 

 

Och eftersom jag hade bestämt mig för att den skulle stå i hallen så ville jag göra något mera med den än att den bara skulle stå och vara vit. Så jag skar till bitar av den tapet som vi har på ena sidan på väggen i hallen och limmade fast både inne i botten på lådan, och även utan på skåpdörren. 

 

Jag blev riktigt nöjd med slutresultatet, nu finns det möjlighet att både stoppa bort lite saker som man inte vill ha framme, men även plats för inredningsprylar, och det som jag allra mest var i behov utav, en plats att lägga ifrån mig alla saker man har i händerna när man stegar in genom dörren. 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av minredning - 6 augusti 2013 16:45

Jag avslutade min härliga semester med att ta med mig min svägerska och åka iväg till Antikmässan i Helsingborg. Och så mycket fint det fanns där att titta på, det glittrade till i mina ögon var än jag vände mig. Att stilstudera prislapparna på de ti...

Av minredning - 22 juli 2013 13:50

De senaste dagarna har det inte varit direkt så manande att sitta framför datorn. När den svenska sommaren uppenbarar sig i egen hög person släpper man automatiskt det man har i händerna och försöker njuta av varje minut utomhus som detta underbara v...

Av minredning - 16 juli 2013 15:15


Häromdagen hängde jag upp nya fina tidningar på glänsande galgar på väggen. Tidningarna har knappt hunnit svalna efter att ha producerats. Tidningar anno 2013. Och idag plockade jag fram mormorsmors gamla pärlor. Dryga tio stycken nummer av tidningen...

Av minredning - 15 juli 2013 10:45

Även om man kan göra otroligt vackert och fint inne och ägna timmar åt planering av inredning och ännu fler timmar till att få det som man vill ha det så finns det nog ingenting som slår naturen på fingrarna när det kommer till inredning. Naturens al...

Av minredning - 12 juli 2013 16:15

Nu har några av mina galgar från moltazdesign fått komma upp på väggen tillsammans med några av mina mest lästa tidningar just nu. Ett fiffigt sätt att ha sina tidningar tillgängliga och när man ledsnat eller det nya numret kommit är det lätt att bar...

Ovido - Quiz & Flashcards