Direktlänk till inlägg 23 juni 2013

Bara för barn.

Av minredning - 23 juni 2013 18:15

Jag har inga egna barn, men jag har syskon som har och även vänner som har mindre och lite större knoddar.

Så när jag besöker Second Hand och Loppisar så kollar jag efter saker till barnen också. Just barn använder  

ju inte sina kläder särskilt länge när de är små, utan växer ur dom snabbt som attan. Så därför kan man faktiskt

fynda riktigt bra och fina barnkläder  till bra priser på Loppis och Second Hand. Och tro inte att det bara är

gamla 70-tals paltor som hänger  och dinglar på galgarna, särskilt på barnavdelningarna är kläderna väldigt nya.

Det svåraste är dock att jag aldrig kommer ihåg vilken storlek vilket barn skall ha, tur då att mobilens

underbara tid är nu och med ett snabbt samtal får man svar på det mesta. 

 

Hittills har jag dock inriktat mig på materiella ting på barnens avdelning, här ovan är en tavla jag hittade på

Second Hand som jag har piffat till genom att sätta i en ny ram. Även bilden här nedan köptes samtidigt,och

även den fick en ny ram. 

 

Vem älskar inte Nalle Puh och hans vänner. Störtsköna tavlor som passar utmärkt att hänga på väggarna i barnens

rum. 

 

Leksaker finns det också massvis av att fynda för några slantar. Kan vara nåt att tänka på om man inte vill köpa

dyra leksaker  stup i kvarten som barnen ändå ledsnar på efter en vecka eller två. Om man köper redan använda

leksaker ( i bra skick såklart) så behöver det inte kännas så farligt om barnet ledsnar efter några veckor, lämna

då in det till en annan Loppis eller SH och se om ni hittar några andra leksaker istället. 

 

Här är också två supersöta lite större tavlor som jag hittat på SH. Alla dom här tavlorna har jag

köpt till min systers lilla tös som fyller två år i höst. Tror att dom kommer att passa perfekt på

väggarna i rummet hos en liten prinsessa.

 




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av minredning - 6 augusti 2013 16:45

Jag avslutade min härliga semester med att ta med mig min svägerska och åka iväg till Antikmässan i Helsingborg. Och så mycket fint det fanns där att titta på, det glittrade till i mina ögon var än jag vände mig. Att stilstudera prislapparna på de ti...

Av minredning - 22 juli 2013 13:50

De senaste dagarna har det inte varit direkt så manande att sitta framför datorn. När den svenska sommaren uppenbarar sig i egen hög person släpper man automatiskt det man har i händerna och försöker njuta av varje minut utomhus som detta underbara v...

Av minredning - 16 juli 2013 15:15


Häromdagen hängde jag upp nya fina tidningar på glänsande galgar på väggen. Tidningarna har knappt hunnit svalna efter att ha producerats. Tidningar anno 2013. Och idag plockade jag fram mormorsmors gamla pärlor. Dryga tio stycken nummer av tidningen...

Av minredning - 15 juli 2013 10:45

Även om man kan göra otroligt vackert och fint inne och ägna timmar åt planering av inredning och ännu fler timmar till att få det som man vill ha det så finns det nog ingenting som slår naturen på fingrarna när det kommer till inredning. Naturens al...

Av minredning - 12 juli 2013 16:15

Nu har några av mina galgar från moltazdesign fått komma upp på väggen tillsammans med några av mina mest lästa tidningar just nu. Ett fiffigt sätt att ha sina tidningar tillgängliga och när man ledsnat eller det nya numret kommit är det lätt att bar...

Ovido - Quiz & Flashcards