Alla inlägg den 6 augusti 2013

Av minredning - 6 augusti 2013 16:45

Jag avslutade min härliga semester med att ta med mig min svägerska och åka iväg till Antikmässan i Helsingborg. Och så mycket fint det fanns där att titta på, det glittrade till i mina ögon var än jag vände mig. Att stilstudera prislapparna på de ting som fanns inne i A-hallen var inte att rekommendera, inte för mig i alla fall. Kanske för den som hade tjock plånbok med sig, eller ett gyllene kort i plast att hiva fram och pröjsa med. Det fanns lägligt nog en bankbuss att tillgå om det nu var så att man kände för att slå till på något, sicken service. Men visst, jag ska inte sticka under stolen med att hade jag haft ett välfyllt bankkonto så fanns det några saker som jag gärna hade haft i mitt hem. De andra två hallarna var retro/loppis och alla bås var fyllda från golv till tak, och det var inte helt lätt att kolla igenom allt då det var packat med folk och jag är inte smidigaste illern istan. Det var kul att bara titta och ladda inspirationskontot med massa vackra saker, dock passade många på att höja sina priser rätt rejält just för mässan, och det märktes tydligt. Jag kände att nåt litet ville jag ända ha med mig hem och jag slog till på en gammal cacaoburk. I Kivik på Lödahus Chokladkultur finns massa fina burkar som jag alltid vill ta med mig hem när jag är där och handlar. Nu fick jag äntligen min egen.

  

Dock har jag traderat väldigt lite på sistone, dels beroende på att jag inte alls suttit mycket framför datorn utan valt solen, värmen och luften ute i stället, och de gånger jag har tittat så har jag inte hittat något som jag fastnat för. Men i början på semestern budade jag hem ett fruktfat, ja ännu ett. Lite förkärlek till just fruktfat har jag utvecklat, men är det fint så är det. (Skitfint tom som också var ett ord jag yppade i en monter inne i A-hallen på mässan, utställaren i den montern var inte van vid det uttrycket kan jag lugnt påstå.) Och vem har sagt att det bara få ligga frukt i dem, användningsområdena är oändliga. Och snart har var frukt sitt eget fat. 

 

Och idag när mitt tåg hem var försenat fick jag tillfälle att kila in på Lagerhaus och pejla lite bland hyllorna. Höstens prylar är på väg in och en hel del på rea fanns att fynda. Jag hittade både en stol på rea och även en pall till ordinarie pris jag gärna hade köpt med mig hem, men jag skulle transportera mig hem med buss och insåg det olämpliga i att komma dragandes med möbler under armen. Så det fick helt enkelt vara, men där fanns några fina lådor med ugglemotiv som jag inte kunde motstå. Så en liten uggla fick följa med hem, den var nätt nog att bära med sig i en påse. 

 



Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards